De eenheidsleiding

Plichtsgetrouwe Anoa

Ellen Calcoen

Dit tamme dier is gezellig van aard, maar het wordt vaak verkeerd beoordeeld. De Anoa is zelden luidruchtig. Hij leeft zeer hecht met de rest van de kudde. De Anoa is zeer zorgzaam, werkt goed samen en verdedigt andere groepsleden als ze in gevaar zijn. Een kudde heeft geen echte leider. Anoa's besluiten samen of om de beurt waar ze heen gaan.

E-mail: eenheid@seascoutsnieuwpoort.be

Nieuwsgierige Sifaka

Marthe Desender

Takleider Jongwelpen

Deze halfaap voelt zich goed in kleine groep. Hij is uiterst vreedzaam en vriendelijk. Hij is gevoelig en heeft fijn ontwikkelde zintuigen. Hij is vreedzaam maar kan zich onverdraagzaam tonen tegenover anderen. De jongen worden door de Sifaka zorgzaam beschermd, soms bijna vertroeteld. Hij is slim en bedachtzaam. Alleen bij gevaar wordt hij snel onzeker en luidruchtig. De Sifaka houdt ervan ondeugende of uitdagende streken uit te halen. Hij is meelevend en eerlijk. Hij is zelden uitermate enthousiast, maar wel behulpzaam en gedienstig.

E-mail: eenheid@seascoutsnieuwpoort.be

Ondernemende Mustang

Henri Vangassen

Takleider Jongverkenners

Dit wilde prairiepaard is onstuimig, driftig en bruisend van leven. Hij leeft in kudden en toont zich als de leider die door iedereen gevolgd wil worden. Iets dat hem hindert op zijn weg, kan vertrapt worden. De Mustang is heel moedig en bezorgd om het welzijn van de anderen. Hij geeft voor hen zijn leven. Wie zijn vertrouwen kan winnen, mag hem als vriend beschouwen.

E-mail: eenheid@seascoutsnieuwpoort.be