Veel gestelde vragen

1. In welke tak zal mijn kind zitten?

• Jongwelpen:

Voor alle kinderen met geboortejaar 2017 of 2016

• Welpen:

Voor alle kinderen met geboortejaar 2015 of 2014

• Jongverkenners:

Voor alle kinderen met geboortejaar 2013, 2012 & 2011

• Scouts & Guides:

Voor alle kinderen met geboortejaar 2010, 2009 & 2008

• Seniors:

Voor alle kinderen met geboortejaar 2007

2. Ik wil eerst eens uitproberen. Moet ik ook het inschrijvingsformulier invullen?

Ja. het inschrijvingsformulier is verplicht in te vullen. Ook voor de 3 'probeer'-activiteiten. Het inschrijvingsformulier bevat alle nodige persoonlijke informatie die we nodig hebben om uw kind tijdelijk (én kosteloos) aan te sluiten bij de verzekering van onze federatie (FOS Open Scouting).

3. Ik weet niet of mijn kind de scouts leuk zal vinden. Kunnen we eens uitproberen?

Nieuwe leden kunnen 3 opeenvolgende zaterdagen komen uitproberen of ze het in hun hebben om scout te zijn.

Na die 3 activiteiten (of ervoor) kun je dan definitief beslissen om al dan niet volledig in te schrijven.

PS. Ook later op het jaar kun je lid worden en gebruik maken van de 3 proefactiviteiten.