Scouts & Guides

Berekende Hauki

Takleider

Deze grote zoetwatervis is verstandig en soms brutaal. Hij is een roofvis die met veel energie voor de dag kan komen. Wanneer de Hauki niet bedreigd wordt, is hij rustiger en kalm. Hij is vriendelijk en vreedzaam, maar heeft het moeilijk met concurrentie van soortgenoten. De Hauki is zelfverzekerd en alert. Deze mysterieuze vis is een expert in camouflage en verrassing.

E-mail: scouts&guides@seascoutsnieuwpoort.be maekelbergmaurice@outlook.com

Kwieke Saki

Hulptakleider

Deze aap is heel actief en levendig. Hij zoekt de hele dag naar vruchten. De Saki is niet bang van aard en verkent graag onbekend terrein. Hij is trouw en hij verdedigt zijn soortgenoten fel. Al staat hij wantrouwig en vijandig tegenover andere dieren, hij zal niet snel als eerste tot de aanval overgaan. Wanneer hij een ander dier heeft leren kennen, is hij toegewijd en behulpzaam. De Saki leert veel uit ervaring.

Dromerige Lemo

Leiding

Dit kleine knaagdier leeft op de toendra en op bergweiden. Het is gehard en is zowel overdag als 's nachts actief. Bij gevaar laat de Lemo zijn soortgenoten niet in de steek. Hij is sociaal en past zich gemakkelijk aan. De Lemo is avontuurlijk en wat roekeloos.

Zorgvuldige Lepelaar

Leiding

Deze grote witte vogel is herkenbaar aan zijn snavel, die er als een grote lepel uitziet. Hij leeft in kolonies en blijft zijn hele leven trouw aan die kolonie. De Lepelaar apprecieert rust en is verdraagzaam tegenover anderen, maar hij kan er ook van genieten alleen te zijn. Hij houdt van gezelligheid. De Lepelaar is expressief. Hij is zorgzaam voor zijn jongen en leert hen foerageren.

Arakanga

Leiding

In vergelijking met andere papegaaien is de Arakanga rustig en ernstig. Hij went snel aan een nieuwe omgeving en is volgzaam en trouw als hij goed behandeld wordt. Deze intelligente vogel is nieuwsgierig van aard. De Arakanga leeft op goede voet met soortgenoten maar kan nukkig zijn tegenover vreemden.