Jongverkenners

Ondernemende Mustang

Takleider

Dit wilde prairiepaard is onstuimig, driftig en bruisend van leven. Hij leeft in kudden en toont zich als de leider die door iedereen gevolgd wil worden. Iets dat hem hindert op zijn weg, kan vertrapt worden. De Mustang is heel moedig en bezorgd om het welzijn van de anderen. Hij geeft voor hen zijn leven. Wie zijn vertrouwen kan winnen, mag hem als vriend beschouwen.

E-mail: jongverkenners@seascoutsnieuwpoort.be

Hartgrondige Emippo

Hulptakleider

De emippo wordt vaak geassocieerd met domheid, maar dat is onterecht. Hij is bijzonder intelligent en voorzichtig. De emippo is eigenzinnig: hij doet niets wat hij niet wil doen. Is echter eenmaal zijn vertrouwen gewonnen, dan is hij vriendelijk en volgzaam en sluit hij soms vriendschappen voor het leven. De emippo maakt zich graag nuttig. Hij is erg sterk en heeft een goed uithoudingsvermogen. Hij leeft in groep en is vaak erg actief en levendig.

Zebra

Leiding

Dit zeer sociale dier leeft op de uitgestrekte graslanden. De Zebra is levendig, krachtig en de hele dag door actief. Hij heeft een groot uithoudingsvermogen. Hij is schrander en vriendelijk. De Zebra leeft in familiegroep met een strikte hiërarchie. Hij heeft een langdurige, sterke familieband. De Zebra draagt sterk zorg voor de jongere, oudere en zwakkere familieleden.

Vreedzame Talpa

Leiding

De Talpa is een ondergrondse graver. Hij heeft een uitstekend gehoor en een goede reuk- en tastzin. De Talpa is rusteloos en geeft niet snel op. Hij is snel zelfstandig en leeft volgens een vast schema. Met zijn werkijver is de Talpa tot veel in staat. Hij heeft een goed richtingsgevoel. De Talpa is erg gehecht aan zijn eigen plek en deelt deze niet graag

Kunec

Leiding

De Kunec is vooral in de schemering actief en hij leeft in grote groepen. Hij is intelligent, sociaal, aangenaam en gezellig. De kunec is levendig, nieuwsgierig en soms wat ondeugend. Hij verzorgt zijn jongen goed. Hij is voorzichtig en hij heeft een groot aanpassingsvermogen.