Welpen

Welpen zijn kinderen van 8 en 9 jaar en zijn dus geboren in 2014 of 2015.

De welpen bouwen verder op wat bij de jongwelpen is gestart. Nadat ze als jongwelp elkaar leerden kennen, zal het samen spelen en leren omgaan met elkaar nu belangrijker worden. Ook met het leren van de talrijke typische scoutstechnieken zal nu een start genomen worden. Welpen leren de beginselen van het roeien, zeilen en sjorren,... Maar boven alles blijft natuurlijk nog steeds het plezier en het spel voorop staan. Wekelijks beleven de welpen avonturen in en om het clubhuis, op het strand of in de duinen. Er wordt gespeeld, geknutseld en nog veel meer.

De welpengroep is onderverdeeld in kleinere groepjes van zo'n 8 kinderen, 'nesten' genoemd. Elk nest heeft zijn eigen kleur, een nest- en een hulpnestleider. Samen leren spelen en omgaan met elkaar staan hier belangrijk.